Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
TT

Tik tak

15. 6. 2009 23:47
Ale pane,

vzdyť Vy vůbec nepíšete o nových maturitách ani o situaci ve školstvi, Vy píšete o stavu naší společnosti :-/

0 0
možnosti
MB

brlayz

16. 6. 2009 1:40
Re: Ale pane,

No ... vlastně jo :-)

0 0
možnosti
OZ

ovoce.zelenina

15. 6. 2009 22:25
Domnívám se, že

žádné peníze nenaučí dorost slušnému chování i k učitelům, nepřinutí děti se učit, připravovat na vysokou atd. Samozřejmě, že jednotná maturita a co nejobtížnější-- z probraného učiva - je naprosto fair. Že se mládež bouří?, no, mnozí by chtěli titul JUDR,MUDR,ING zcela zdarma a bez učení. Myslíte si, že tento morální rozpad vyléčí vyšší dotace do školství!!?? V těchto krajích neumí nikdo bouchnout do stolu a zjednat pořádek. U nás se jen couvá, tam před anarchisty, bolševiky, před parazity a odboráři, tuhle před nevychovanou, ale náročnou mládeží. Baťa to v roce nejvyšší krize 1932, pojmenoval jako úpadek morálky, kdy důvodem byla lenost spojená s vysokými nároky na finance. A to se dnes opakuje, jasná kopie roku 1930-33 !! Kdo odmítá pracovat a učit se--- nemůže brát jakékoli dávky, jakoukoli asociální podporu své lenosti !!!

0 0
možnosti
MB

Milan Brlík

16. 6. 2009 1:57
Re: Domnívám se, že

Je pravda, že dnešní krize i krize Černého pátku souvisí s čímsi, co by se dalo nazvat úpadek morálky. Dnes je to krize hamižnosti bankovních domů, v nichž se odráží morálka naší společnosti ... tak trochu. Ale dá se na to dívat všelijak a je to zavádějící.

0 0
možnosti
PU

jettrink

15. 6. 2009 22:10
Nevím,

kde se pořád bere názor, že schopní jsou ti, jimž jde o peníze.

0 0
možnosti
KS

Equus

15. 6. 2009 22:22
Re: Nevím,

Vy byste chodil do práce jen pro zábavu?

0 0
možnosti
PF

Pavel Fógel

15. 6. 2009 21:29
Státní maturity - prohloubení dikriminace

Ano, problém je v systému ohodnocení učitelů, kteří nejsou respektováni jak od politiků, tak od veřejenosti. Je to smutné, že vede naše cesta od socialismu ke klientelismu a ne k demokracii. Asi bude zapotřebí ještě většího morálního marasmu, aby lidé procitli.

0 0
možnosti
MB

Milan Brlík

16. 6. 2009 1:46
Re: Státní maturity - prohloubení dikriminace

Z historie máme zkušenosti takové, že čím větší marasmus, tím větší odpor. Takže ten dnešní marasmus asi ještě není dost velký ...

0 0
možnosti
PV

Pytlík

15. 6. 2009 20:28
Jen tak mimo...

Jen tak mimochodem bych chtěl dodat, že ta almužna je mrzká, ne mrská!

0 0
možnosti
MB

Milan Brlík

16. 6. 2009 1:47
Re: Jen tak mimo...

Dík. Už tři roky žiju mimo ČR, začínám zapomínat ... :-)

0 0
možnosti
N

nemelem,nemelem

15. 6. 2009 20:11
Výsledek.

Je smutným faktem, že cca 70 % žáků se v  základní škole naučí max. základní početní úkony - trojčlenka je nad jejich síly, číst - s pochopením textu je to horší a psát. Na tento "výsledek" není třeba vysokoškolsky vzdělaný pedagog, asi by stačilo něco jako vysloužilý voják z dob Marie Teresie.15% školu nepotřebuje, neb to zvládne i bez učitele a 15% je nevzdělatelných. Nebylo by lepší základní vzdělání zrušit a peníze rozdat rodičům, ať si sami rozhodnou, do čeho je investují.

0 0
možnosti
IV

Hell2

15. 6. 2009 21:13
Re: Výsledek.

Problém není ale v nevzdělaných nebo převzdělaných učitelích, nýbrž v tom, že robátka rostou jako dříví v lese, nic nemusí a na všechno mají právo. A rodiče vnímají učitele ne jako partnera a pomocníka, kterého potřebují, nýbrž jako nepřítele, který po jejich ňuňátku chce, aby se chovalo aspoň přijatelně a trochu pracovalo. Na policii jsou někteří náctiletí jedinci jako doma a jsou v pohodě - vědí, že se jim nic nestane. Když bude potřeba, maminka vynadá klidně i policajtovi. Základku nějak překlepou, potom je vezmou třeba i na maturitní obor a tam si je budou hýčkat - vždyť robátko přináší peníze ( od státu, tedy daňových poplatníků). A když bude mít velkou smůlu, neudělá maturitu. Ale to je daleko a navíc - spíš ji udělá. velké procento "úmrtnosti" by hyzdilo image škole a nikdo by tam potom nešel.

0 0
možnosti
K

kenev

15. 6. 2009 19:23
A kde je?

V politickém tažení  arogantních nevzdělanů?;-€

0 0
možnosti
IV

Hell2

15. 6. 2009 18:47
Není pravda, že ti dobří odcházejí

I přes opravdu mizerné platy, je na školách naštěstí dost učitelů, kteří jsou dobrými odborníky a své povolání milují. Ze školy by neodešli navzdory všem překážkám, které autor popsal. Problém ve venkovských školách vidím spíš jinde. Aby se děti něco naučily, potřebují znát cenu své práce, musí být spravelivě za své výkony ohodnoceny. Jenže na vesnici je to obtížné. Rodiče neúspěšného žáka by mohli dítě odhlásit a stav žáků by mohl poklesnout natolik, že by škola v obci mohla být zavřena. Do této situace si to žádný ředitel dovést nedovolí. A tak je známkování měkčí a děti se díky tomu méně učí a mají méně znalostí.

0 0
možnosti
MB

Milan Brlík

16. 6. 2009 1:50
Re: Není pravda, že ti dobří odcházejí

Přesně tak. Ovšem není pravda, že by dobří učitelé zůstávali. Na zmíněné škole je věkový průměr 48 let ... (nebo tak nějak)

0 0
možnosti
M

manuva

15. 6. 2009 18:43
Proč???

Úpadek školství je pouze doprovodným jevem úpadku morálky celé společnosti. Váš názor to, dle mne, jen dokládá: "...Proč by se měl nadějný mladý člověk do smrti patlat v takovém systému? Za mrskou almužnu?..." Pokud budou naším hlavním motivem peníze, nemůžeme čekat, že bude většina učitelů (ale nejen těch) morálními osobnostmi (ovšem jiná je situace,pokud by se člověk měl díky své mzdě či platu ocitnout na pokraji bídy). Ve společnosti chybí morální autority a těch pár, které, jak věřím, stále lze najít, je ušlapáno argumenty trhu. Ve společnosti chybí uznání pro zaměstnání, která byla a snad stále jsou hlavně posláním. Jeden ze zákonů trhu, který však bedlivý čtenář rádoby moudrých knih o ekonomii nalezne jen mezi řádky praví: peníze nejsou odrazem skutečných hodnot.

0 0
možnosti
JS

sCZECH

15. 6. 2009 21:08
Re: Proč???

Jenze do stavu "hlavnim motivem jsou penize" nuti bohuzel okolnosti, pokud chci alespon normalne bydlet a mit normalni auto, za plat napr, ucitele to neporidim

0 0
možnosti
IV

Hell2

15. 6. 2009 18:37
Celé je to v systému

Rozklad naší školy, která vůbec nebyla špatná, začal v okamžiku, kdy jsme umožnili žákům se čtyřkama a dokonce i pětkama ze základky, aby si uděli pochybnou maturitu. Znám jednoho truhláře s maturitou, který se na ni učil půl dne. Tím prakticky všechny maturity ztratily hodnotu. Už nic o člověku nevypovídají, udělá ji každý. A pokračuje to dál. Děti se neučí, protože nemusí. Střední školy se o ně doslova perou a berou je bez přijímaček. Ty byly sice obávané, ale děti donutily k nějaké práci. Jenže i střední školy bojují o přežití, a tak populismus vítězí. Na školu, kde se nedělají přijímačky, se hlásí více dětí. A teď se nám tady množí jako houby po dešti i univerzity. Přitom mladých lidí ubývá. Co z toho vyplývá? Podaří se nám rozložit i systém vysokých škol a budou nám vycházet pologramotní jedinci s titulem?

0 0
možnosti
D

dino_na_idnes

15. 6. 2009 19:44
Re: Celé je to v systému

Vysoké školy se už také začínají rozkládat, tlak na množství studentů, povinné dělení oborů na bakaláře a navazujcí magisterské studium i tam, kde to nedává smysl, jen aby bylo možné dosáhnout aspoň nějakého titulu s minimálními nároky na studenta, učitelé před pěti lety postrachem studentsva jsou zváni na kobereček s tím, že tolik studentů prostě vyhodit nesmí, bakalářské (a někde i diplomové) práce na úrovni prvácké semestrálky, vznikající obory i celé školy poskytující tituly za "znalosti", které by před dvaceti lety na akademické půdě s vážnou tváří nikdo nepřednášel... Ne, dnes už si člověk musí hodně vybírat, který titul o něčem vypovídá, a rozmyslet si, o čem vlastně.

0 0
možnosti
  • Počet článků 42
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2221x
Kromě občasných lehce laděných článků bych rád s čtenáři prodiskutoval témata, která mě zajímají. Předem děkuji za přínosné podněty i za vtipné chvíle strávené při pročítání příspěvků "profesionálních" diskutérů.